preloder

issuemanagement

VICTORIA SECRET

Er is een strategisch communicatieadvies geschreven voor Victoria’s Secret over de issue onrealistische schoonheids standaarden.

Details

December 2018
Course: Strategic Communication Management

Categories

Issuemanagment
Communicatieadvies

Victoria Secret & de issue

De modebranche draaide op een platform van exclusiviteit en verleende toegang aan een select aantal door een verwachting van schoonheid te bestendigen waaraan alleen een bepaald type vrouw kan voldoen: lang, mager, blond, wit (Glamour, 2017). Vrouwen worden constant gebombardeerd door de media om een ​​standaard van schoonheid te bereiken die vergelijkbaar is met perfectie. Deze onrealistische standaard van schoonheid resulteert in een aantal mentale en lichamelijke gezondheidsproblemen voor jonge meisjes en vrouwen (Storify, 2015).

Er is geen twijfel dat de definitie van schoonheid is geëvolueerd sinds de glorietijd van Victoria’s Secret. Ondanks de veranderingen in de sector, toont VS nog steeds alleen magere, langharige, Europees-gekenmerkte vrouwen.

Deze marketing blik werd bevestigd door de opmerkingen van Victoria’s Secret marketingmedewerker Razek in een Vogue Magazine interview. Razek verdedigde het besluit van het merk om niet te werken met plus-size of transgender modellen, wat de kritiek van veel mensen opriep.

Het wordt tijd dat Victoria’s Secret stopt met vrouwen te vertellen wat hen sexy maakt – laat de consument beslissen. Vrouwen zijn klaar met doen alsof bepaalde maten niet bestaan.

Op Facebook zegt Victoria’s Secret dat hun producten voor iedereen zijn, blijkbaar zijn ze dat niet. Victoria’s Secret zou een toekomst moeten opbouwen met een merk voor elke vrouw, ongeacht haar vorm, grootte, leeftijd, etniciteit, genderidentiteit of seksuele geaardheid. Dit moet niet als baanbrekend worden gezien, het moet de norm zijn. Het bedrijf zou beter moeten luisteren naa hun consumenten, laat deze vrouwen zichzelf definiëren.

De missie van Victoria’s Secret is om een ​​familie van ’s werelds beste modemerken te hebben die boeiende klantervaringen bieden en loyaliteit op lange termijn van de consument. Ook willen ze een duurzame groei voor hun aandeelhouders opleveren. Om deze missie te bereiken, is het belangrijk dat er veranderingen plaatsvinden.

Victoria’s Secret wil een merk zijn dat synoniem is met alle dingen vrouwelijk en sexy. Het probeert mensen zich sexy, verfijnd, krachtig en dominant te laten voelen.

Op dit moment voelen mensen zich onzeker vanwege Victoria’s Secret. Het merk moet de reputatie van Victoria’s Secret beschermen en maatschappelijk verantwoord ondernemen. De wereld verandert en mensen houden meer van wat echt is en minder wat nep is. Als Victoria’s Secret niets doet, zal de kloof tussen het bedrijf en hun consumenten blijven groeien. Omdat alle merkshows perfecte foto’s zijn met perfecte meisjes. Victoria’s Secret kan gemakkelijk worden vervangen door een nieuwe lingeriezaak zoals Arie, bij wie VS al marktaandeel verloor.

ISSUE ADVIES

In de strategie ‘Victoria’s Secret Plus’ zal ik verschillende dingen bespreken die moeten worden veranderd om interesse in de issue onrealistische schoonheidsnormen te tonen. Door dit te doen, kan het merk mogelijk zichzelf redden voordat het te laat is. Het doel is om het imago van Victoria’s Secret met betrekking tot de issue met 20% te verbeteren in januari 2020 in vergelijking met januari 2019.

Update modelcast

Het zijn niet de 90’s meer Victoria’s Secret, tijd om te evolueren en de wereld en uw consumenten te geven wat ze willen: diversiteit. In plaats van vast te houden aan traditie, is het tijd voor Victoria’s Secret om te voldoen aan de verwachtingen van haar concurrenten en vrouwen in alle vormen, maten en races te casten als modellen. Dit zal iets zijn waar mensen zich meer mee kunnen identificeren.

Vernieuw Victoria's Secret Fashion Show

Over het algemeen lijkt Victoria’s Secret de populairiteit te zijn verloren, maar het zou opnieuw populair kunnen worden als de modeshow wordt herzien. Ze zouden verschillende type vrouwen de show moeten laten lopen.

Meer Lingerie maten

Consumenten accepteren niet langer de onbereikbare schoonheidsnormen die Victoria’s Secret lijkt te promoten. Om van dit imago af te komen moet Victoria’s Secret laten zien dat ze er voor elke vrouw zijn. Dit tonen ze door het aanbieden van alle lingeriematen, ook de plus size. 

Nieuwe advertenties en branding

Hetzelfde zou moeten worden weerspiegeld in de advertenties van de winkel. Het is niet alleen genoeg om een breed scala aan maten te verkopen en vervolgens alleen XS modellen te tonen. Het bedrijf zou alleen eerlijke reclames moeten maken.

Huur body positive influencers

De media hebben veel invloed op dit probleem en op het merk VS. Ik zou Victoria’s Secret willen aanbevelen om samen te werken met body postive influencers zoals Iskra Lawrence met 156k volgers en Denise Bidot met 589k volgers. Body influencers zijn alles waar Victoria Secret voor staat: sexy, verfijnd, krachtig en dominant.

Vertel het de consumenten

Het is belangrijk om een grote marketingcampagne over dit onderwerp te voeren en de consumenten opnieuw verliefd te laten worden op uw merk. De loyale consumenten moeten eerst worden aangesproken met een mailing over de campagne. Victoria’s Secret zou vervolgens de campagne kunnen vermelden met flyers, poster, sociale media en interviews. 

ANDERE PROJECTEN

LEERHOTEL HET KLOOSTER
GAMEHOUSE
DUTCH CENTRE