loader image

Transmedia Storytelling

Happy socks

Er is een transmediaal storytelling concept ontwikkeld voor Happy Socks. Dit concept is fictief geweest en niet in gebruik.

Details

Januari 2018
Course: Transemedia Storytelling

Categories

Concepting
Social Media

TRANSMEDIA STORYTELLING

Het vak Transmedia Storytelling gaf ons de opdracht om een interessante transmediale campagne voor een gekozen merk te ontwerpen. Het merk dat we hebben gekozen is Happy Socks. De belangrijkste reden dat we voor dit bedrijf gekozen hebben is omdat het een sterk merk is wat we allebei leuk vonden. De campagne richt zich op het verspreiden van geluk en wonder voor de klanten.

Geschiedenis Happy Socks

Happy Socks is in 2008 in Zweden opgericht. Twee vrienden, Viktor Tell en Mikael Söderlindh, hadden een visie om geluk te verspreiden middels het omtoveren van een allerdaags kledingstuk in een kleurrijk designstuk.

Waarom transmedia storytelling?

Contentmarketing is een manier om verhalen te vertellen waar de behoeften en wensen van je klant centraal staan. Maar je klant, die is overal. Noem een mediakanaal en hij gebruikt het. Hoe zorg je ervoor dat je klanten niet verveelt met steeds hetzelfde verhaal? Met transmedia storytelling raak en activeer je je doelgroep.

Doel campagne

Het doel van de campange is om meer verbinding te krijgen met de consumenten. Tevens is het een enorme promotiestunt voor het 10-jarig bestaan van Happy Socks in 2018. Meer over het doel van de campagne en het opzet ervan is terug te lezen in het rapport

Doel consument

Het belangrijkste doel voor de consument is het vinden van de Sock Factory. Als ze de fabriek gevonden hebben worden ze uitgenodigd bij een exclusief feest en krijgen ze één jaar gratis sokken (12 maanden lang per maand één set). Ook iedereen die het gouden ticket bemachtigd  krijgt de 10-jarig jubileum sokken die een exclusieve editie zijn. Het ontwerp van de fabriek zal industrieel en in de stijl van vrolijke sokken zijn (zie stemming moodboard bovenstaand).

Wat is The Sock Factory?

De Sock Factory is een geheime plek die je alleen kunt vinden met een gouden ticket. Het is net Charlie in de Chocoladefabriek, maar dan met sokken in plaats van snoep. Het is de hemel op aarde voor sokken.

The Sock Factory is opgericht door twee mannen: Victor en Mikael, de oprichters van Happy Socks. De Sock Factory is een fictief verhaal dat gaat over beesten die tot leven zijn gekomen uit de sokken en werken in de sock factory. Iedereen in de fabriek is ontzettend blij en heeft plezier.

Het verhaal 

Het verhaal van de Sock Factory begint bij de oprichters Viktor Tell, een creatieve geest en zijn vriend Mikael Söderlindh, een serieuze zakenman.

In het voorjaar van 2008 zijn de twee vrienden opweg van de bar naar huis. Echter raken ze verdwaald. Als ze een half uur lopen komt de zon langzaam op. Ze lopen langs een kleurrijk bos. Als de vrienden tussen de bomen kijken, zien ze een vreemd en kleurrijk dier. Het wezen rent heel snel terug het bos in. Mikael en Victor kijken elkaar aan en besluiten het te volgen.

Plotseling komen ze op een magische plek met veel van deze beesten. Victor kijkt vol verbazing en pakt zijn schoen uit en begint de wezens op zijn witte sokken te tekenen. De wezens zijn erg blij aan het dansen en maken Victor en Mikael vrolijk.

De volgende dag worden de vrienden wakker op dezelfde plek waar ze in slaap vielen. Victor ziet zijn sokken en de sokken van Mikael vol met kleurrijke tekeningen. Thuis tekent hij alle wezens uit en besluit met Mikael een sokken fabriek te openen.