preloder
BRAND IDENTITY & Web Design

AVO INTERIEURBOUW

Voor AVO interieurbouw is er een communicatieplan met aansluitende huisstijl ontwikkeld. Vervolgens is voor AVO een website gebouwd.

Details

Januari 2017 – heden
Arjan van Oss

Categories

Web Design
Branding
SEO
Communicatieplan

IDENTITEIT ONDERZOEK

Arjan van Oss is een zelfstandige die wilde beginnen in de meubelbranche. Voor Arjan heb ik een bedrijfsidentiteit ontwikkeld. Dit is gemaakt door het stellen van de juiste vragen over wie Arjan van Oss nu werkelijk is. Hierdoor is de onderstaande identiteit ontwikkeld.

Identiteit

De identiteit van Arjan is wensen van particulieren en bedrijven realiteit maken. Een mooier huis door een passend interieur. Met flexibiliteit, vakmanschap en klantvriendelijkheid.

Tegenwoordig wordt bijna alles gemaakt in massaproductie en komt alles er hetzelfde uit te zien. Arjan wil het gevoel creëren dat je bij zijn bedrijf eigen unieke interieurwensen op maat kan laten maken.

Kernwaarden

Kernwaarden van Arjan van Oss zijn: betrouwbaar, kwaliteit, klantgericht, exclusief en duurzaam.

Missie en Visie

De missie is om authentieke producten op maat te creëren voor particulieren en bedrijven.

De visie is een uniek en duurzaam interieur creëren door middel van flexibiliteit, vakmanschap en
klantvriendelijkheid.

Analyse Symboliek

Arjan heeft bepaalde kleuren die hij graag in zijn huisstijl wil toepassen. Dit zijn neutrale kleuren zoals: zwart, bruin, natuurgroen en wit. Vooral kleuren die dicht bij de natuur staan is iets wat hij mooi vind. Hij heeft een voorkeur voor een hout uitstraling.

Arjan wil voor een nieuwe, simpele, niet te drukke, rustig en strakke huisstijl gaan. Een ouderwetse huisstijl vind hij minder mooi. Verder wil hij graag zijn bedrijfsnaam in het logo verwerkt hebben.

BRAND IDENTITY

Vanuit Arjan is de vraag gekomen voor een bedrijfsnaam. De volgende twee namen zijn bedacht: AVO (Arjan Van Oss) interieurbouw of Interieurs Van Oss.

AVO interieurbouw is de gekozen bedrijfsnaam. Vervolgens is er één logo ontwikkeld. Het logo moest modern strak en stoer zijn.

Er zijn meerdere huisstijlen ontworpen. waarvan Arjan er één gekozen heeft. In dit geval de combinatie zwart groen, zie afbeeldingen. Arjan gaf aan dat hij de huisstijl erg mooi vond en blij was met het resultaat. Op basis van deze huisstijl zijn vervolgens conceptdragers gemaakt.

b

Strak

Modern

Stoer

De conceptdragers zijn in contact met Arjan ontwikkeld, zie kleding en de visitekaartjes.

Website

Ongeveer een jaar later heb ik voorgesteld om een website te ontwikkelen voor Arjan. Omdat ik zelf nog weinig ervaring had met het bouwen van websites wilde ik super graag deze ervaring opdoen.

Brand Redesign

Wat ik één jaar geleden voor Arjan als huisstijl had ontworpen, heb ik een update gegeven. Dit is een huisstijl geworden met meer een proffesioneel gevoel. Dit is gedaan door middel van het gebruik van stockfoto’s.

Er zijn voor Arjan persoonlijke icons ontwikkeld die op de website staan bij de tafels, keukens, kasten en diverse. De gehele website is door mij gebouwd en tevens alle tekst op de website is door mij geschreven. Neem een kijkje op: www.avointerieurbouw.nl voor het resultaat.

SEO

Ook heb ik me verdiept in de vindbaarheid in Google. Deze heb ik geoptimaliseerd voor het bedrijf.

ANDERE PROJECTEN

NS
GAMEHOUSE
BOMBEE