loader image
CONCEPTING

HEALTHY JOURNAL

Het concept ‘The Healthy Journal’ is gemaakt voor het vak Creativity & Personality. Het concept is gebaseerd op de fascinatie: zelf bewustzijn.

Details

Oktober 2018
Course: Creativity & Personality

Categories

Concepting
Branding

Creatief Proces

Creativity & Personality is een advanced course waarbij er dieper in wordt gegaan op het ontwikkelen van je creativiteit aan de hand van een persoonlijke fascinatie. Gedurende deze “cursusweken” hebben we verschillende opdrachten gedaan waarbij we steeds dieper ingingen op onze fascinatie en waarbij we breder moesten gaan denken. Het uiteindelijke doel was namelijk om een concept te maken over hetgeen wat je fascineert. Hierbij moest ook een 3D model uitgewerkt worden.

Mijn Fascinatie

Er is ons gevraagd tijdens de eerste les wat onze fascinatie was. Voor dit vak heb ik gekozen voor mijn fascinatie zelfbewust zijn. Ik probeer mezelf steeds meer van dingen bewust te maken in plaats van het leven maar te bewandelen. Ik denk dat soms stil staan en kijken waar je bent goed voor je kan zijn. De rust nemen en zelf bewust worden.

Voordat het concept uitgewerkt mag worden is er eerst onderzoek gedaan naar de fascinatie. Wat betekend het voor mij? Vervolgens is dit doorvertaald in een truism en statement.

Truism

Mijn truism is: Healthy body + Healthy mind =Happy Life.

Ik geloof dat je gelukkig wordt van de juiste balans met gezond eten, voldoende beweging en een goede mindset. Deze truism sluit heel duidelijk en eenvoudig aan bij mijn visie op het leven. Een gezond(e) geest en -lichaam maakt een gelukkig leven.

Statement

Mijn statement is: Be the best version of you. Dit pakt de kern van mijn fascinatie over zelfbewustzijn. Je moet jezelf goed kennen om vervolgens de beste versie te worden.

Probleem

Tegenwoordig zijn mensen erg druk en hebben ze weinig tijd om bezig te zijn met hun gezondheid. Ik wil mensen bewust laten worden van het voedsel dat ze eten, hoeveel ze sporten en of ze ook tijd voor zichzelf nemen om te relaxen.

Doelgroep

De specifieke doelgroep die ik wil bereiken zijn vrouwen tussen de 15 en 30 jaar.

3D product

Met oog op de truism en het statement is er gezocht naar een oplossing van het probleem, dit wordt gedaan door middel van het 3D product.

Ik geloof dat wanneer je inzicht hebt in de slechte gewoontes je jezelf kan verbeteren. Dit wordt gedaan door middel van The Healthy Journal. Met dit boek kunnen mensen verschillende gewoontes noteren per dag zoals emoties, gewicht, slaapgewoontes, water, voedsel, cardio-training, kracht-training en meer.

In The Healthy Journal staan op elke dag ook verschillende feitjes over eten en het menselijk lichaam. Door deze feitjes word je bewuster van het effect van bepaalde activiteiten of bepaald voedsel op het lichaam. Dit notitiboek is een soort dagboek die motiveert.